صدا و سیما دیوار عرفان را به قدری کوتاه گرفته که هر فردی درباره آن اظهارنظر می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی‎نیا، استاد اخلاق حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‎الله بروجردی که در مسجد اعظم قم با حضور، مراجع تقلید، طلاب، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بر فضیلت و اهمیت یادگیری علوم اهل‎بیت(ع) تأکید کرد. به گزارش […]

fatemi-niaحجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمینیا، استاد اخلاق حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم بزرگداشت حضرت آیتالله بروجردی که در مسجد اعظم قم با حضور، مراجع تقلید، طلاب، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بر فضیلت و اهمیت یادگیری علوم اهلبیت(ع) تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی گفت: امام هشتم(ع) در روایتی میفرمایند «خدا رحمت کند فردی را که علوم ما اهلبیت را یاد گرفته و به مردم نیز یاد دهد»، شناخت دین تنها به یادگیری شستن دست و یا صورت نیست بلکه باید به عمق دین پی برد، دین اسلام دین هنرمندی است که در طول تاریخ علما بزرگی همانند آیتالله بهجت، آیتالله بروجردی و دیگر بزرگان را پرورش داده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه خدمت به اهلبیت(ع) باید از مسیر صحیح و درست باشد، اظهار داشت: بسیاری از مردم میخواهند کار خیر انجام بدهند ولی در تطبیق دچار اشتباه میشوند و خدمت به ائمه(ع) باید از مسیر درست خود صورت گیرد.

وی ادامه داد: راه زنده کردن علوم اهلبیت(ع) با یادگیری این علوم امکان پذیر است و شناخت علم اهلبیت(ع) نیاز به شناخت علوم عربیه مانند درایه، رجال، کلام و ادبیات دارد.

حجتالاسلام والمسلمین فاطمینیا با اشاره به اینکه فرد باید در رفتار و عمل سیره اهلبیت(ع) را سرلوحی کار خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: ممکن است فردی سخنی را بیان کند که هر سطر آن سبب کشته شدن یک نفر شود.

وی تأکید کرد: بنده از صدا و سیما گلایه دارم که چرا برنامه هر فردی را پخش میکند، همان گونه که در مسائل پزشکی یک پزشک اظهار نظر میکند در مسائل دینی نیز باید یک عالم اظهار نظر کند، ولی متأسفانه دیوار عرفان و اسلام را به قدری کوتاه گرفته اند که هر فردی درباره آن اظهار نظر میکند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حتی برخی برنامهها از صدا و سیما پخش میشود که در آن فرد روایت را نیز صحیح بیان نمیکند و این خود مایه سرافکندگی ما در برابر دشمنان میشود، منبر جایگاه اهل‏بیت(ع) و پیامبر(ص) است که باید احترام آن را حفظ شود.

حجتالاسلام والمسلمین فاطمینیا با تأکید بر اینکه طلاب باید درس خوانده و به یادگیری علوم ائمه(ع) اهتمام ویژه ای داشته باشند، ابراز داشت: یاد گرفتن علوم اهلبیت(ع) به همراه یادگیری علوم حوزوی امکان پذیر است، طلاب باید با یادگیری علوم حوزه بتوانند پاسخگویی شبهات دشمنان مانند سلفی و تکفیریها که با جنایت خود جگر ما را سوزاندند، باشند.

آیت الله بروجردی به تمام معنا عالم بود

استاد حوزه علمیه قم در بخشی دیگر از سخنان خود حضرت آیتالله بروجردی را فردی با شخصیت و جامعیت دانست و گفت: این عالم بزرگوار مرجع تمار عیار بود که در علم رجال، داریه، کلام، فلسفه و اصول تبحر ویژه داشت و به تمام معنا عالم بود.

 وی افزود: برخی از روایات ما ناظر بر فقه اهل سنت است و آیتالله بروجردی با تسلط بر فقه اهل تسنن همانند فقه شیعه از این روایات بهره کافی را میبرد.

حجتالاسلام والمسلمین فاطمینیا با اشاره به جایگاه عرفانی و معنوی حضرت آیتالله بروجردی خاطرنشان کرد: این مرجع بزرگوار با شناخت خداوند متعال، تکمیل نفس ناطقه و ریاضت به کرامات و مقامات زیادی دست یافت.