عراق به گورستان داعش و حزب بعث تبدیل می شود/ فتوای جهاد بیش از همه به نفع اهل سنت است

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که گروهک داعش در عراق شکست خواهد خورد، اظهار داشت: ورود داعش به عراق پایان کار آنها است و قطعا این کشور به گورستان داعشی‌ها و بعثی‌ها تبدیل خواهد شد. وی با بیان این که […]

kaabiآیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که گروهک داعش در عراق شکست خواهد خورد، اظهار داشت: ورود داعش به عراق پایان کار آنها است و قطعا این کشور به گورستان داعشی‌ها و بعثی‌ها تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این که جنایات داعش موجب نزول برکاتی از جانب خداوند شده است، گفت: با فتوای حضرت آیت الله سیستانی قدرت فتوای مرجعیت بیش از پیش شناخته شد و حدود ۲ میلیون نفر در عراق بسیج شدند؛ این فتوا برای حمایت از مردم عراق، دولت و انتخاب مردم آن کشور است و با دفاع از همه مذاهب و قومیت‌ها، موجب یکپارچگی و اتحاد ملت عراق می شود.

فتوای جهاد با داعش بیشتر به نفع اهل تسنن است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم فتوای حضرت‌ آیت الله سیستانی را به نفع شیعه و سنی دانست و گفت: برخلاف نظر یوسف القرضاوی و برخی مفتی‌هایی که مانند او زیر پرچم سرویس‌های جاسوسی کار می کنند،‌ منافع این فتوا بیش از شیعیان متوجه اهل تسنن است چراکه داعش و بعثی‌ها به موصل که یک منطقه سنی نشین است حمله کرده است.

آیت الله کعبی افزود: گروهک داعش با نام دفاع از اهل سنت دست به این جنایت‌ها می زنند اما این ادعا دروغ است؛ آنها می خواهند دولت مردمی عراق را سرنگون کنند و قاعده دموکراسی و انتخابات را از طریق زور بر هم بزنند؛‌ بر این اساس کشورهای پشتیبان آنها می گویند این جنگ تروریستی نیست بلکه انقلاب مردمی است، منظور آنها از انقلاب مردمی این است که بعثی‌ها به قدرت بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مستندات موجود، گروهک تروریستی داعش حداقل از چهار سرویس جاسوسی منطقه تغذیه می شود و تحت حمایت آمریکا و نظام استکباری است؛ سرویس‌های جاسوسی دشمن این گروهک را برای ایستادگی در مقابل جبهه مقاومت اسلامی منطقه ساخته و پرداخته‌اند.

همه فرماندهان گروهک داعش بعثی هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شکست داعش در سوریه را دلیل ورود آنها به عراق عنوان کرد و گفت: آنها برای مقابله با دولت مردمی عراق به موصل گسیل شدند؛ رییس گروهک داعش یک افسر اطلاعاتی حزب بعث است، نیروهای این گروهک از اقصی نقاط جهان با نام اسلام و جهاد دعوت می شوند اما همه فرماندهان آنها بدون استثناء بعثی‌اند؛ نقشه و شیوه اقدام آنها بر اساس اوامر سرویس‌های جاسوسی است.

آیت الله کعبی بعثی زدایی از عراق را یکی از آثار مثبت حملات داعش دانست و تصریح کرد: با قانونی که در این زمینه تصویب شده است عزل فرماندهان خائن شدت خواهد گرفت؛ عجیب آن که آمریکایی‌ها نسبت به این موضوع اعتراض می کنند و می گویند فرماندهانی که ما آموزش دادیم نباید عزل شوند!

وی افزود: این در حالی است که همین افراد راه را برای داعش هموار کردند و موصل را دو دستی تقدیم آنان کردند؛ اظهارات مقامات آمریکایی نشان می دهد که ورود داعش به عراق نقشه و طرحی از پیش برنامه ریزی شده از سوی آنها بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اتحاد، انسجام و یکپارچگی دولت و مردم عراق را نتیجه اقدامات کورکورانه داعش برشمرد و گفت: تشکیل بسیج مردمی در عراق از اقدامات پر برکت آنان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که داعش تلاش می کند اماکن مقدس شیعیان را مورد هدف قرار دهد، ابراز داشت: در حال حاضر سامرا، کاظمین، کربلا و نجف در امنیت کامل به سر می برند، جوانان غیور عراقی و مقاومت اسلامی اجازه نخواهند داد این اماکن مقدس به دست این جانی‌ها و تروریست‌ها بیفتد.

آیت الله کعبی به راه اندازی عملیات روانی از سوی گروهک داعش و حامیان آنها اشاره کرد و گفت: آنها می خواهند از طریق رسانه‌ها رعب و وحشت به راه بیندازند و این گونه القا کنند که این گروهگ مقتدر، قوی و با نفوذ است؛ در حالی که اینها تنها با پول، اسلحه، غول رسانه‌ای و دیپلماسی استکبار و هدایت‌های پشت پرده نظامیان برخی از کشورهای منطقه پیش می روند.

وی ادامه داد: گروهک داعش ابزاری بیش نیست که استکبار برای پیشبرد اهداف خود از آن استفاده می کند و به زودی نابود خواهد شد.