فرهنگ تذکر به دیگران و تذکر پذیری باید در کشور تقویت شود

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده انتظامی ‌استان قم با تقدیر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی ‌اظهارداشت: خداوند متعال برکتی به انقلاب اسلامی ‌داده است که ما از درک آن عاجز هستیم، در سایه این تحول و انقلاب، فرماندهی همه نیروهای مسلح را فرماندهی معظم کل […]

mesbah-4آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده انتظامی ‌استان قم با تقدیر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی ‌اظهارداشت: خداوند متعال برکتی به انقلاب اسلامی ‌داده است که ما از درک آن عاجز هستیم، در سایه این تحول و انقلاب، فرماندهی همه نیروهای مسلح را فرماندهی معظم کل قوا و نائب امام زمان(عج) عهده‌دار است و ما نظیر آن را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم، هر کس در این نظام خدمت می‌کند توفیق بزرگی نصیبش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی گفت: پلیس قبل از انقلاب اسلامی ‌برای خودش دیکتاتوری کوچک محسوب می‌شد، وقتی اسم پلیس به میان می‌آمد مفاهیمی ‌تداعی می‌شد که خوشایند نبود اما امروز وضع متفاوت است پلیس با اخلاق اسلامی ‌رفتار می‌کند و از احترام مردم نیز برخوردار است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تأکید کرد: مردم پلیس را نمونه وقار، ادب، دلسوزی و عامل امنیت می‌دانند.

وی ادامه داد: قانون حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند لازم الاجراست.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ‌شهید رجائی در دوره ریاست جمهوری قانون حجاب و عفاف را از کارکنان خود شروع کرد که به تدریج و بدون خشونت فراگیر شد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان فداکاری پلیس در مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: تکنولوژی باعث شده مواد مخدر مصنوعی تولید شود که نقش فداکارانه پلیس در پیشگیری از آن قابل تحسین است.

وی در ادامه با تأکید بر آموزش بیش از پیش مسائل فکری و فرهنگی افزود: همه چیز از فکر انسان سرچشمه می‌گیرد در حقیقت انقلاب ما نیز از فکر آغاز شد.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که اگر انسان در جایی کوتاهی ببیند باید تذکر بدهد یادآور شد: فرهنگ تذکر به دیگران و تذکر پذیری باید در کل کشور تقویت شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) توصیه کرد: ما هنوز در زمینه آموزش نیازمند اقداماتی هستیم تا کیفیت آموزش‌ها در همه ابعاد ارتقاء پیدا کند، افزایش آموزش‌ها در مجموعه پلیس باعث می‌شود افزون‌بر ارتقاء امنیت، محبوبیت پلیس نیز نزد مردم بیشتر شود.