مخالفت با فرهنگ شهادت ایدئولوژی شیاطین است

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در همایش پیشگامان بصیرت مدافعان ولایت که با حضور خانواده‌های شهدا در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از برکاتی که از جانب شهدا نصیب جامعه ما شده برگزاری چنین مراسم‌هایی است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: […]

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز در همایش پیشگامان بصیرت مدافعان ولایت که با حضور خانواده‌های شهدا در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از برکاتی که از جانب شهدا نصیب جامعه ما شده برگزاری چنین مراسم‌هایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: امیدواریم خداوند ما را قدردان فداکاری‌های شهدا قرار داده تا از پیروان راه آنها باشیم.

ضرورت قدردانی از خانواده‌های شهدا

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که اعتقاد همه ما است که دنیا مقدمه‌ای برای زندگی آخرت است، ابراز کرد: دوره دنیا یک دوره جنینی دوم است که باید با خودسازی خود را برای زندگی اصلی آماده کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر این دنیا طوری بگذرد که در جهت رضای الهی و انجام وظیفه باشد بهترین استفاده را از آن برده‌ایم اما اگر کم کاری کنیم ضرر کرده و پشیمان می‌شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که انسان در عمل ضعیف است و کمتر برای آبادانی زندگی آخرت خود تلاش می‌کند، اظهار داشت: اما برخی در دنیا آرام و قرار ندارند و برای رسیدن به مقام قرب الهی به هیچ چیز دل نمی‌بندند.

یاد شهدا سبب نورانیت دل‌ها می‌شود

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: شهدای جنگ تحمیلی ما این گونه بودند و برای رسیدن به مقام قرب الهی شب و روز نداشته و تلاش می‌کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی یاد و نام شهدا را سبب نورانیت دل‌ها ذکر کرد و افزود: خداوند در قرآن می‌‌فرماید؛ کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند را مپندارید که مرده‌اند و حتی خیال هم نکنید، چون آنها زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که خانواده‌های شهدا نقش مهمی در تربیت و ترویج آثار و اهداف شهدا دارند، ابراز کرد: باید قدر خانواده‌های شهدا را دانست و از زحمات و خدمات آنها قدردانی کرد.

فرهنگ شهادت طلبی در کشور نهادینه شده است

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بر ضرورت حفظ فرهنگ شهادت طلبی در جامعه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه به برکت خون شهیدان فرهنگ شهادت طلبی در کشور نهادینه شده و از ارزش بالایی برخوردار است.

عضو جامه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که شیاطین به دنبال از بین بردن فرهنگ شهادت طلبی هستند، اظهار کرد: به برکت انقلاب، فرهنگ شهادت طلبی در کشور حتی در میان نوجوانان زنده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شخصیت‌های معروف و محترمی در حرکت امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی تشکیک کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مطرح می‌کردند که چه کسی جوابگوی خون‌های ریخته شده جوانان در جنگ است.

استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: سر تا پای وجود و نفس کشیدن کسانی که به این حرکت امام خمینی(ره) تشکیک می‌کردند مرهون خون شهدا و فداکاری‌های آنها است.

امام خمینی با بهره‌برداری از میرات عاشورا انقلاب را زنده کرد

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: به برکت خون شهیدان و ایثارگری‌های آنها است که اسلام استوار مانده است و اگر این رشادت‌ها نبود معلوم نبود چه بر سر اسلام و مملکت می‌آمد.

وی با تأکید بر این‌که به برکت سید الشهدا(ع) است که امروز از اسلام یاد می‌کنیم، افزود: تلاش‌های امام خمینی(ره) سبب شد که با بهره برداری از میراث شهادت امام حسین(ع) فرهنگ حسینی زنده بماند.