مراد از علم آدم، شناخت همه چیز با تمام روابط موجودش بود

سومین جلسه درس تاریخ تطبیقی حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی طائب، امشب نیز همچون هفته‌های گذشته، بعد از نماز مغرب و عشا به صورت عمومی در مدرس ساحلی مدرسه فیضیه برگزار می‌گردد. به گزارش خبرنگار سرویس اندیشه خبرگزاری رسا،  لازم به ذکر است مواردی همچون تعلیم مذکور در آیات نخست سوره بقره به حضرت […]

taaeb-3سومین جلسه درس تاریخ تطبیقی حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی طائب، امشب نیز همچون هفته‌های گذشته، بعد از نماز مغرب و عشا به صورت عمومی در مدرس ساحلی مدرسه فیضیه برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار سرویس اندیشه خبرگزاری رسا،  لازم به ذکر است مواردی همچون تعلیم مذکور در آیات نخست سوره بقره به حضرت آدم و مفهوم آن و نیز دلیل اعتراض ملائکه به خداوند، از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. مسبوق بودن یا نبودن علم ملائکه در مورد موجودی به نام انسان بحث دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

استاد در ادامه مواردی را تشریح کدند که از جمله آنها لاریب فیه بودن قرآن و بعد از آن روایات اهل بیت(ع)، به عنوان تنها متون مورد مراجعه برای دریافت تاریخ قطعی بود. تاریخی که بتوان به ضرس قاطع در بالای منبر مطرح کرد و در آخرت نیز جواب گوی آن بود؛ چرا که هر مطلبی به صرف تاریخ بودن قابل طرح نیست.

ایشان حتی نقل هر روایت تاریخی را هم بدون در نظر گرفتن سند آن، امری غلط برشمرده و افزودند، به هیچ عنوان نباید شخص عالمی بدون بررسی سند روایت تاریخی، اقدام به نقل آن نماید.