مردم برای حفظ اصل نظام مشکلات را نادیده می‌گیرند

حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، چهارشنبه در مراسم سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان پس از نماز ظهر و عصر که در مسجد حکیم برگزار شد، گفت: اکنون نظام اسلامی دشمن دارد و دشمن نه فقط آمریکا و صهیونیست است، بلکه دنیا پشت به پشت یکدیگر کرده برای براندازی نظام اسلامی […]

mazaheriحضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، چهارشنبه در مراسم سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان پس از نماز ظهر و عصر که در مسجد حکیم برگزار شد، گفت: اکنون نظام اسلامی دشمن دارد و دشمن نه فقط آمریکا و صهیونیست است، بلکه دنیا پشت به پشت یکدیگر کرده برای براندازی نظام اسلامی اما در صحنه بودن و صبر و استقامت ما مانع دست‌یابی آنان به اهداف خود می‌شود.

حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان این‌که در زمان غیبت محور حکومت اسلامی ولایت فقیه و پشتوانه مردم است، ادامه داد: اگر به این محور و پشتوانه ضربه زده شود، الان فساد اقتصادی، اخلاقی و اداری شدیدی داریم و مردم از این موضوعات ضربه خورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، وی تأکید کرد:  با وجود همه مشکلات و فسادها باز هم مردم برای حفظ اصل نظام اسلامی در صحنه هستند، اسلام عزیز و تشیع تا این‌ مرحله آمده است و امیدواریم روزی در حکومت اهل‌بیت(ع) صد در صد در فاه و آسایش قرار بگیریم.

استاد عالی درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: صبر و استقامت بسیار پرفایده است، تشیع ایران نتیجه و مرهون صبر گذشتگان است، از این رو نیز ما باید برای اسلام صبر کنیم و در این راه به کسانی که با صبر خود اسلام را به دست ما رسانده‌اند اقتدا کنیم.

اکنون روزه‌ گرفتن امری سخت و دشوار است

وی با بیان این‌که اکنون روزه‌گیری امری سخت و دشوار است، اظهار کرد: در این مضیقه اقتصادی و مشکلات مردم روزه‌گیری بسیار سخت شده است، اما اگر این روزه گرفتن را با روزه‌هایی که مسلمانان در جنگ‌های مختلف می‌گرفتند، مقایسه کنیم، کار سهل و راحت می‌شود.

حضرت آیت‌الله مظاهری بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام ۸ ماه رمضان را پشت سر گذاشتند و با گرسنگی و تشنگی روزه خود را گرفتند، هوا گرم بوده است اما در نهایت به پیروزی رسیدند، معنای پیروزی این نیست که ما شهید ندادیم یا این‌که شهید ندادیم و دشمن را نابود کردیم.

وی ابراز کرد: صدام در جنگ کاره‌ای نبود، بلکه سگ زنجیری برای دشمن بود و دشمن هم از کشورهای مختلف مانند شوروی کمک گرفت تا اسلام نباشد و فقط و فقط صبر و استقامت جوانان در جبهه و دیگران در پشت جبهه دشمنان را مأیوس کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که بعد از جنگ تحمیلی تشیع و نظام اسلامی در دنیا رونق پیدا کرد، خاطرنشان کرد: جوانان با نبود امکانات در جبهه و با حضور در هوای گرم با دشمنان می‌جنگید، آن‌ها حاضر نبودند به مقدسات توهین شود ولو این‌که تکه تکه شوند و روزه خود را ترک نمی‌کردند.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: اسلام با خون جگرها و صبرهای بسیاری به ما رسیده است، در زمان پیامبر اکرم(ص) مصیبت‌های کمرشکن مکه از گرده پیامبر(ص) برداشته شد، هنگامی که در مدینه تشکیل حکومت داد.

تشیع در ایران به خواست اهل‌بیت نزدیک نیست

وی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم(ص) در ابتدا امکانات نداشت، افزود: برای ایشان ۸۴ جنگ به وجود آوردند و اغلب سپاهیان ایشان بدون ساز و برگ جنگی به مصاف دشمنان رفتند اما در نهایت پیامبر(ص) توانستند بت‌ها را براندازی کنند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر این نکته که تشیع بعد از پیامبر اکرم(ص) مورد هجمه‌های بسیاری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر(ص) امام علی(ع) به حفظ تشیع پرداختند و خار در چشم و استخوان در گلو صبر کردند.

وی گفت: اگر صبر امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) نبود، تشیع در همان روز اول نابود شده بود، سقیفه بنی‌ساعده برای نابودی تشیع شکل گرفت و همچنین در ادامه این طرح حضرت زهرا(س) را شهید کردند.

حضرت آیت‌الله مظاهری با تأکید بر این‌که تشیع امروز ما هم به اصل خود نزدیک نیست، شیعه‌ها مخصوصا در ایران تا سر حد عشق اهل‌بیت(ع) را دوست دارند و از نظر زبانی و در مأذنه‌ها نام اهل‌بیت(ع) برده می‌شود و همچنین عزاداری‌ها و جشن‌های بسیاری برای اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تشیع امروز ما نزدیک به خواست ائمه(ع) نیست و آن که حضرت زهرا(س) و امیر مؤمنان(ع) می‌خواهد نیست و آن متابعت و پیروی در عمل از آنان است، این متابعت و پیروی در میان ما بسیار کم است.

صبر مایه به دست آوردن خیر دنیا و آخرت است

حضرت آیت‌الله مظاهری با تقسیم‌بندی کردن صبر به سه بخش فردی، خانوادگی و اجتماعی، صبر فردی را در سه زمینه صبر در عبادت، صبر در اجتناب از گناه و صبر در مصائب و مشکلات برشمرد و گفت: مصائب و مشکلات برای انسان بی شک به وجود می‌آید؛ اما قرآن در این زمینه دستور به صبر داده است.

وی افزود: صبر از نظر علمای علم اخلاق ام‌الفضائل است،‌ یعنی همه فضائل از این فضیلت سرچشمه می‌گیرد، اگر کسی ملکه صبر و استقامت در زندگی داشته باشد، عاقبت به خیر می‌شود و سقوط نمی‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این نکته که صبر مایه به دست آوردن خیر دنیا و آخرت است، اظهار کرد: اگر کسی فضیلت صبر را نداشته باشد،‌ به یقین و به شکل عجیبی سقوط می‌کند و به زندگی‌ای پر از غم، غصه، گرفتاری و نگرانی در دنیا گرفتار می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر صبر نباشد، زندگی انسان تبدیل به مردگی می‌شود و یک عمر در ضلالت و مشقت به سر می‌برد و در آخرت نیز دچار مشکلات می‌شود و نمی‌تواند آینده خود را در آخرت تأمین کند.