مسئولان اولویت‌ها و نیازهای کشور را به درستی شناسایی کنند

آیت الله مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در عصر جدید به مشکل اساسی همه کشورها تبدیل شده است اظهار کرد: باید دولت در این زمینه اقدامات مناسبی را اتخاذ کند تا وضعیت فعلی تغییر پیدا کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وی […]

mesbah-7آیت الله مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در عصر جدید به مشکل اساسی همه کشورها تبدیل شده است اظهار کرد: باید دولت در این زمینه اقدامات مناسبی را اتخاذ کند تا وضعیت فعلی تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وی با اشاره به اینکه برخی در این میان به فکر منافع مالی خود هستند و به فکر سرو سامان دادن به اقتصاد نیستند خاطرنشان کرد: اسلام به موضوع اقتصاد اشاره کرده اما آن را به عنوان مهم ترین رویکرد بیان نمی کند زیرا موضوعات مهم تری از جمله فرهنگ وجود دارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید مسئولان کشور اولیت ها را بدرستی شناسایی کنند و نمی شود گفت که اقتصاد را باید فلان دولت سروسامان دهد و فلان دولت به اقتصاد کاری نداشته باشد اما همان طور که گفتم باید اولویت ها را به درستی شناسایی کرد.

وی با اشاره اینکه همگان باید در عرصه های مختلف موضوعات سیاسی را از دیدگاه خود بررسی کنند تصریح کرد:  بر همین اساس ترتیب اقتصاددانان، هنرمندان و کسانی که در حوزه مسائل بین‌المللی کار می‌کنند هر یک در حوزه فعالیت خود به انجام وظیفه می‌پردازند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد:همه می‌خواهند وانمود کنند که برای اقتصاد مردم در حال فعالیت هستند هرچند شرایط فعلی با گذشته تفاوت پیدا کرده است و تحریم های بسیار گسترده ای علیه کشور وضع شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید اولیت اصلی اسلام و انقلاب شناسایی شود خاطرنشان کرد: ارزش ها و باورهای اسلامی از اصولی هستند که به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی تغییر پیدا نمی کنند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه امام خمینی در بیانیه‌ها و سخنرانی‌های خود بر اسلام تاکید داشتند و بیان می‌کردند که احساس خطر برای اسلام می‌کنم و تا آخرین لحظه عمرشان نیز در این زمینه تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری مسیر اصلی انقلاب را فراموش کرده اند عنوان کرد: از وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال شد که برای اسلام چه کرده‌اید پاسخ داد که این پسوند تشریفاتی است و کار ما همان وزارت فرهنگ و هنر زمان شاه است.

وی با اشاره به اینکه برخی از اصلاح طلابان در حال خط دهی برای حوزه فرهنگ کشور هستند خاطرنشان کرد: حقیقت اسلام محتوای فرهنگی است بنابراین باید در فکر مردم اثر گذارد و باید در نظر داشت که عده‌ای بیان کنند که جان ما فدای رهبری با شعار کار درست نمی‌شود.

آیت الله مصباحی یزدی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم از مسیر اصلی انقلاب منحرف شوند خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد سیاست‌مداران زمانی که الگوی خود را می‌خواهند بیان کنند ایالت آمریکا را مطرح می‌کنند و این را توسعه بخشی می‌دانند که جزو افتخارات آنهاست، باید مجموعه های مختلف کشور در این زمین تفکر کنند که چه رویکردی باید در جامعه فعلی کشور اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام با آزادی مخالف نیست اما آزادی را هم تعریف می کند خاطر نشان کرد: کسانی که در کشور آمریکا تحصیل کرده‌اند با چند جمله فکرشان تغییر نمی‌کند باید افرادی را انتخاب کنیم که در مسیر اسلام رشد پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور انگار برخی از مبانی دینی را فراموش کرده اند عنوان کرد: باید مجموعه های مختلف کشور برای تربیت جوانان فکری بکنند و الا این موضوع به یک خطر جدی در آینده ای نزدیک تبدیل می شوند.