مهمترین کار مراکز حوزوی، کار فکری و فرهنگی است

جلسه دیدار اعضاء هیئت امناء، هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه با دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، جلسه دیدار اعضاء هیئت امناء، هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه با دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در ابتدای جلسه […]

ahmadiجلسه دیدار اعضاء هیئت امناء، هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه با دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، جلسه دیدار اعضاء هیئت امناء، هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه با دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین بهمنی عضو هیئت امناء موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با اشاره به نحوه شکل‌گیری و تبیین اهداف فرهنگی موسسه، نقش حوزه علمیه در جریان فرهنگ سازی در جامعه را مهم ارزیابی کرد.
عضو هیئت امناء موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) افزود: موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) با داشتن برنامه‌های منظم در جهت کمک به فرهنگ اسلامی ایران و اعتلای ایمان و رشد بصیرت عمومی جامعه در حد توان، تلاش می کند.
ایشان با اشاره به نقش آفرینی موسسه در موضوعات مورد نظر امام و رهبری، بیان داشت: موسسه در راستای خدمت به نظام و انقلاب اسلامی با نگاه کمک به تحقق مطالبات مغفول مانده امام و رهبری نقش آفرینی کرده و این مهم همواره در دستور کار موسسه قرار دارد.
در ادامه حجت الاسلام عزت زمانی مدیر عامل موسسه به ارائه گزارشی تفصیلی از روند فعالیت‌های موسسه در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، اطلاع‌رسانی و تبلیغ پرداخت.
حجت الاسلام عزت زمانی در ادامه به برخی از فعالیت‌های مهم موسسه از جمله دوره‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری عصر امام خمینی(ره)، پاسخ به شبهات وهابیت جریان شناسی تاریخ معاصر اشاره کرد.
پس از پایان گزارش مسئولین موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) ریاست محترم جمهوری اسلامی به بیان مطالبی در حوزه فرهنگ پرداختند.
دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات از تشکیل این جلسه و حضور در جمع مسئولین موسسه ابراز خرسندی کرد.
احمد‌ی‌نژاد با بیان این موضوع که مهمترین کار مراکز حوزوی، کار فکری و فرهنگی است، گفت: انسان بدون فرهنگ و اندیشه جایگاهی در عالم ندارد و مهمترین کار مراکز حوزوی، کار در عرصه های فکری و فرهنگی است.رئیس جمهور با اشاره به نقش فرهنگ در تعاملات روزمره بشر، گفت: تعاملات اقتصادی، عمران و آبادانی، ارتباطات و فناوری مرهون فکر و فرهنگ است.
وی تمامی این دست آوردها را در خدمت اعتلای انسان معرفی کرده و افزود: اگر تعاملات بر مبنای اندیشه قرار نگیرد، نتیجه نداشته و موجب طغیان است.
دکتر محمود احمدی نژاد با بیان اینکه در عرصه فرهنگ و اندیشه ۲ نکته بسیار مهم وجود دارد، گفت: پیش تازبودن در عرصه های فرهنگی بسیار مهم است و مقابله و مواجه با اندیشه‌ها و افکار غلط و انحرافی نیاز به ساز وکار داشته و منابع بالایی لازم دارد.
ایشان با طرح این سوالات که به دنبال تعریف چه انسانی هستیم و خصوصیات انسان کامل چیست، گفت: تربیت جامعه بشری با ادبیات انتظار و حکومت عدل جهانی جزء وظایف خطیر این عرصه می باشد که لازمه اش ترسیم ابتدا و انتهای افق و چشم انداز این تعریف است.
ایشان در ادامه، دادن الگوی عملی رفتاری به جهان را جزء دومین مرحله در عرصه فکر و اندیشه خطاب قرار داده و افزودند: ما باید تعریفی مطلوب و عملی از مکتب دینی در تمامی ساحت‌های مختلف جامعه داشته باشیم.
دکتر احمدی نژاد ادامه داد: امروز غرب از ابزار هنر و رسانه بیشترین استفاده را در ترویج تفکر اومانیستی می کند که ما نیز در استفاده از هنر باید حرکت محکمی را شروع کنیم.
دکتر محمود احمدی نژاد در پایان ولایت فقیه و مهدویت را اساس تفکر ولایی و در طول هم دانسته و بیان داشت: حفظ جایگاه  ولایت فقیه در صورت تبیین و تحکیم عقیده مهدویت امکان پذیر است و تلاش دشمن بر این است تا این دو موضوع را منفک از هم جلوه دهد.
رئیس جمهور ضمن تاکید بر نقش حوزه های علمیه در تبیین عقیده مهدویت، گفت: نقطه آغازین حرکت به سمت ایجاد جامعه مهدوی و حاکمیت انسان کامل و دولت منتظر، تبیین این مفاهیم می باشد که وظیفه حوزه های علمیه پژوهش و  تحقیق در این زمینه است.