می‌خواهیم جوان ایرانی با هدف حرکت کند

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با سیدرضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ما می‌خواهیم که جوان ایرانی با هدف حرکت کند، شما الان در موضوع ورزش قهرمانی رشته فوتبال می‌بینید که فیفا میدان‌داری می‌کند و شما باید الگو بدهید، در بخش‌های دینی اگر عقل و علم […]

آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با سیدرضا صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ما می‌خواهیم که جوان ایرانی با هدف حرکت کند، شما الان در موضوع ورزش قهرمانی رشته فوتبال می‌بینید که فیفا میدان‌داری می‌کند و شما باید الگو بدهید، در بخش‌های دینی اگر عقل و علم را استفاده نکنیم مانند آنهایی که قرآن را آتش مِی‌زنند بی‌عقل و بی‌علم می‌شویم.

به گزارش خبرنگار مهر از قم، وی تاکید کرد: وضع موجود کمتر از دوران جنگ جهانی اول و دوم نیست چرا که بودجه‌های نظامی هنگفتی برای جنگ‌ در کشورها هزینه می‌شود، چیزی حدود ۶۰ درصد بودجه کره زمین صرف آدم‌کشی می‌شود و تنها ۴۰ درصد به خوراک و رفاه انسان‌ها اختصاص می‌یابد و متاسفانه کارخانه‌های اسلحه سازی به صورت شبانه‌روز فعالند، بنابراین رسیدگی به امور جامعه و جوانان بسیار ضروری است.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: ما ابتدا اصلاح را از خودمان شروع کنیم و بعد اگر توانستیم جهان را اصلاح کنیم، مانند آن ضرب المثل قدیمی نگوییم «اگر خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو» بلکه باید بگوییم «اگر خواهی نشوی رسوا، همرنگ حقیقت شو» چرا که اگر راه آنها را بروی اشتباه کرده‌ایم.

امروز به ایران احترام می‌گذارند

آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم که شخصیت‌های جهان سعی می‌کنند با ایران ارتباط برقرار کنند، به خاطر این است که ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در گذشته اینگونه نبود و به ایران نگاه نمی‌کردند اما در این سال‌ها کارهای زیادی کرده‌ایم که امروز به ایران احترام می‌گذارند.

وی بیان داشت: ما کرامت و شرافت را در اتفاقات مهم این سال‌ها احراز کرده و به سراسر جهان صادر کردیم.

دنیا به ایران به خاطر شرافت احترام می‌گذارد

این مرجع تقلید شیعیان با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی تصریح کرد: شما به جریان جنگ نفت بین عراق و کویت نگاه کنید، وقتی عراق به کویت حمله کرد از سوی غربی‌هایی که نفت را در خطر می‌دیدند به شدت مورد هجمه قرار گرفت.

وی یادآور شد: در آن مقطع غرب از ایران می‌خواست به تلافی جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران، این بار ایران وارد به عراق فشار وارد کند ولی ما این کار را نکردیم و به عراق تعرفی نداشتیم تا نشان بدهیم که صاحب شرافت هستیم، تاریخ تمام این‌ها را ثبت کرده و مگر می‌شود که دنیا این وقایع را فراموش کند، پس آنها به ایران به خاطر این شرافت احترام می‌گذارند.

آیت‌الله جوادی‌آملی عنوان داشت: در مقوله ورزش نیز اینگونه بوده‌ایم، وقتی جوان ورزشکار ما در مقابل حریف خود از رژیم صهیونیستی حاضر نمی‌شود یعنی اینکه صاحب شرافت و کرامت است و به خاطر شرف و اخلاقی که به آن پایبند است به میدان حریف اسرائیلی نمی‌رود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصری کرد: از تمامی کسانی که مسائل را اداره می‌کنند می‌خواهم که صادقانه کار کنند تا در پناه لطف خداوند بتوانیم خواسته‌های قرآن را در کشور عملی کنیم.