نبش قبر حجر بن عدی نشان‎دهنده توحش عاملان آن است

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا برعهده دارد، در پیامی نبش قبر حجر بن عدی از صحابه امیرمومنان علی(ع) را به شدت محکوم کرد.  در این پیام آمده است: تروریستهای خارج از دین در ادامه سریال هدف قرار دادن تاریخ فکری، شخصیتی و نماد […]

hojrبه گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا برعهده دارد، در پیامی نبش قبر حجر بن عدی از صحابه امیرمومنان علی(ع) را به شدت محکوم کرد.

 در این پیام آمده است: تروریستهای خارج از دین در ادامه سریال هدف قرار دادن تاریخ فکری، شخصیتی و نماد اسلامی به تخریب و نبش قبر حجر بن عدی این صحابه جلیل الشأن پرداخته تا به یکی از نمادهای تاریخ اسلام توهین کرده باشند.

مجمع علمای اهل سنت افزود: هدف قرار دادن مراقد، بارگاه ها و مساجد و اماکن مسلمانان و مسیحیان و سایر ادیان نشان دهنده توحش جنایتکاران شرور بوده و واقعیت هجمه ظالمانه علیه اسلام را نشان می دهد.

 علمای سنی عراق تأکید کردند: مجمع علمای اهل تسنن عراق این جنایت را محکوم کرده و از جامعه جهانی و موسسات سازمان ملل می خواهد که شرایط لازم برای حمایت از نمادها و مقدسات دینی همه ادیان و مذاهب در سوریه، منطقه و جهان را فراهم سازد.

گفتنی است گروهکهای تروریستی مخالف نظام سوریه، مزار حجر ابن عدی از اصحاب پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را ویران و اقدام به نبش قبر وی کردند.

مزار این صحابی عالیقدر پیامبر(ص) در منطقه عدرا در نزدیکی دمشق قرار دارد.

 برخی خبرها حاکی است که جسد مطهر حجر بن عدی هنوز سالم بوده و تروریست ها جسد این شیعه امیرمومنان(ع) را به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.

حجر بن عدی از سرداران سپاه حضرت علی(ع) در جنگ های صفین و نهروان بود.