هیچ قدرتی نمی تواند ایران را از انرژی هسته ای محروم کند/ تیم مذاکره از مواضع اصولی کوتاه نیاید

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با اشاره به فرازهایی از بیانات مولا علی(ع) در نهج البلاغه به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید با […]

hamedani-4حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با اشاره به فرازهایی از بیانات مولا علی(ع) در نهج البلاغه به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید با تاکید بر این که بر اساس آیات قرآن کریم، کفار، منافقان و صهیونیست ها همواره دشمن مسلمانان هستند و باید از آنان دوری کرد، ابراز داشت: این مثلث امروز نیز در مقابل جبهه حق قرار دارند و باید در برابر آنها هوشیار بود.

وی با بیان این که همواره باید در برابر دشمنان قوی و مقتدر باشیم، گفت: نرمش نشان دادن در برابر دشمنان قسم خورده به هیچ وجه درست نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: در حال حاضر ما در مواجهه با این مثلث شوم هستیم؛ از سویی دیگر متاسفانه فرقه تکفیری نیز آلت دست صهیونیست ها است.

این مرجع تقلید با اشاره به اظهارات بندر بن سلطان رییس سرویس اطلاعاتی و امنیتی عربستان درباره علت دشمنی با ایران و دوستی با صهیونیست ها، یادآورشد: او می گوید ما با ایران دشمن هستیم، اسرائیل هم با ایران دشمن است و ما با دشمنِ دشمن خود دوست هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید خود از برخی نیروگاه های هسته ای کشور، دستاوردهای جمهور اسلامی ایران در این عرصه را حاصل تلاش خالصانه دانشمندان جوان کشور دانست و گفت: به فضل خدا و با تلاش شبانه روزی جوانان کشور، امروز این فناوری در جمهوری اسلامی ایران بومی شده است و کسی نمی تواند ما را از آن محروم کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی انرژی هسته ای را یکی از جلوه های اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و موفقیت های بدست آمده در این عرصه را مرهون مقاومت ملت و مسؤولان دانست.

وی تاکید کرد: به تیم مذاکره کننده هسته ای می گوییم با قدرت به مسیر خود ادامه دهید و از مواضع اصولی کوتاه نیایید؛ اگر طرف مقابل کوتاه آمد و حرف ما را پذیرفت که چه بهتر، اما اگر نپذیرفتند بدانید ملت، علما و حوزه های علمیه در مسیر استقامت حامی شما هستند.