وهابی‎های مصر در مقابل نامه استادان ایرانی ایستادند

دمدراش العقالی، حقوقدان و استاد دانشگاه مصر در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا از هجمه‎های صورت گرفته علیه نامه استادان ایرانی به محمد مرسی، رییس جمهور این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: مصر در حالت خفقان وهابیت قرار دارد. این گروه اجازه نمی‎دهد که نامه علمای مسلمانی که درباره وحدت سخن […]

slider-news-mesrدمدراش العقالی، حقوقدان و استاد دانشگاه مصر در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا از هجمه‎های صورت گرفته علیه نامه استادان ایرانی به محمد مرسی، رییس جمهور این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: مصر در حالت خفقان وهابیت قرار دارد. این گروه اجازه نمی‎دهد که نامه علمای مسلمانی که درباره وحدت سخن می‎گویند به گوش ملت برسد و به همین دلیل این نامه را مورد هجمه قرار داده‎اند.

وی افزود: وهابی‎ها می‎خواهند تنها صدای آنها بر جامعه حاکم باشد و کسانی که بر خلاف نظر این جریان و حامیان آن سخن بگویند مورد هجمه شدید و تکفیر واقع می‎شوند.

العقالی نامه استادان ایرانی را با هدف تنویر اذهان عمومی توصیف کرد و اظهار داشت: نامه استادان ایرانی برای روشن ساختن اذهان همه شهروندان با دین و مذاهب مختلف بود، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این نامه از سوی کسانی که نعمت خدا را به کفر مبدل می‎سازند، مواجه شده است.

این حقوقدان مصری با اشاره به این‎که وهابیت ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی در مصر است، تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل به تحریک وهابیت برای مخدوش ساختن اسلام اصیل می‎پردازند و هجمه صورت گرفته علیه نامه استادان و علمای ایرانی نیز در این راستا صورت می‎گیرد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: نامه استادان و علمای ایرانی، نامه‎ای انسانی برای همه جویندگان آزادی عقیده بود، ولی کسانی که تنها به یک صدایی اعتقاد داشته و آرای دیگران را سرکوب می‎کنند در برابر این نامه ایستاده‎اند.

دمدراش العقالی تأکید کرد: جریان‎های تکفیری به بهانه‎های مختلف می‎خواهند در برابر ایران بایستند و این محتوای نامه را نیز دخالت در امور داخلی مصر جلوه می‎دهند در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و این نامه تنها برای روشنایی اذهان عمومی و کمک به مردم مصر ارسال شده است.

این حقوقدان مصری ادامه داد: وهابی‎های تکفیری در برابر اسلام اصیل ایستاده‎اند و هرگونه اقدامی از سوی ایران را دخالت در امور داخلی مصر تلقی می‎کنند. وهابی‎ها با یکدیگر مشکل دارند اما هرگاه نام ایران در میان باشند با هم متحد شده و به مقابله با این کشور اسلامی می‎‌پردازند.

وی خاطر نشان ساخت: ایران و مصر قلب امت اسلامی هستند و نزدیکی روابط میان این دو کشور به تقویت اسلام منجر می‎شود. این دو کشور جایگاه رفیعی در میان کشورهای اسلامی دارند و به همین دلیل است که آمریکا و رژیم صهیونیستی اجازه بهبود روابط میان ایران و مصر را نمی‎دهند و به بهانه‎های مختلف درصدد ایجاد دشمنی میان این دو کشور هستند.

العقالی بیان داشت: تکفیری‎ها در مصر ابزار دشمنان هستند و سعی می‎کنند روابط میان ایران و مصر را تخریب کنند تا امت اسلامی تضعیف شده و به قدرت اصلی خود نرسد.