پرمراجعه شدن روحانیت و پرسؤال شدن مردم نشانه رشد فهم دینی است

حجت‌الاسلام ماندگاری، عضو هیات امنای مؤسسه تفحص سیره شهدا پیش از ظهر امروز چهارشنبه بیستم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که با موضوع سبک زندگی اسلامی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، ابراز داشت: خداوند هرچیزی را که خواسته ارزش‌گذاری کند، آن را به شهید تشبیه کرده است. […]

mandegariحجت‌الاسلام ماندگاری، عضو هیات امنای مؤسسه تفحص سیره شهدا پیش از ظهر امروز چهارشنبه بیستم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که با موضوع سبک زندگی اسلامی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، ابراز داشت: خداوند هرچیزی را که خواسته ارزش‌گذاری کند، آن را به شهید تشبیه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که روزی در محضر مقام معظم رهبری در منزل ایشان منبر رفتم و فرمودند که در منبر شما سه ویژگی خوب مستند بودن، قابل فهم بودن و کاربردی بودن وجود داشت که اینها را به مبلغین دیگر هم بفرمایید.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به این‌که نخستین مدل تربیت شهدایی این است که شخص پاسخگوی مطالبات خدا باشد، به تبیین پایه‌های تربیت شهدایی پرداخت.

رییس مؤسسه تفحص سیره شهدا فهم دینی، را از پایه‌های تربیت شهدایی دانست و افزود: پرشدن مساجد، پرمراجعه شدن روحانیت و پرسؤال شدن مردم نشانه رشد فهم دینی است.

حجت‌الاسلام ماندگاری بیان داشت: هرکس فهم دینی‌اش بیشتر باشد، سهمش بیشتر و خسارتش کمتر است.

وی رعایت محدودیت‌ها و قوانین دینی را پایه دیگر تربیت شهدایی دانست و گفت: هرکس وعده‌های خدا را می‌خواهد خود را به قوانین خدا محدود کند.

رییس مؤسسه تفحص سیره شهدا مجاهدت را به‌عنوان پایه دیگر تربیت شهدایی مطرح کرد.