کتاب ادب فنای مقربان؛ شرحی بر زیارت جامعه کبیره/ شرح زیارت جامعه کبیره را دانلود و مطالعه کنید

کتاب ادب فنای مقربان اثر آیت الله جوادی آملی، کوششی است تا معارف فراوان، عمیق و گسترده زیارت جامعه کبیره تشریح و تیین شود تا هم مقام حقیقی آن ذوات مقدس مبرهن و روشن گردد و هم میزان تاثیر و کارآمدی آنان در همه عوالم وجود و شئون هستی دانسته شود. زیارت جامعه کبیره یکی […]

javadi3کتاب ادب فنای مقربان اثر آیت الله جوادی آملی، کوششی است تا معارف فراوان، عمیق و گسترده زیارت جامعه کبیره تشریح و تیین شود تا هم مقام حقیقی آن ذوات مقدس مبرهن و روشن گردد و هم میزان تاثیر و کارآمدی آنان در همه عوالم وجود و شئون هستی دانسته شود.

زیارت جامعه کبیره یکی از برترین زیاراتی است که با فقرات بلندش به اوج وجود ائمه اطهار(ع) نظر دارد و زمینه معرفت برتر و عرفان کامل تر را فرام می سازد و نیز ادب حضور در فنا و آستان مقربان معصوم(ع) را به زائر می آموزد.

معارف فراوان، عمیق و گسترده ای در این زیارت نهفته است که به تشریح و تیین نیاز دارد تا هم مقام حقیقی آن ذوات مقدس مبرهن و روشن گردد و هم میزان تاثیر و کارآمدی آنان در همه عوالم وجود و شئون هستی دانسته شود.

کتاب ادب فنای مقربان، کوششی در راستای همین هدف است که در پرتو کلمات گفتارها و نوشتارهای استاد جوادی آملی که با تسلط به مبانی فلسفی، عرفانی و تفسیری و نیز با دلباختگی به آن گوهرهای مقدس وجود یعنی ائمه اطهار (ع) همراه شده است از کمال و جمال خاصی برخوردار بوده و قطعا در مسیر معرفت و ارادت به آن شاخصه های الهی موثر و کارساز است.

زیارت از برترین موهبت‌های الهی است که قلوب را جلا می‌دهد و به سوی معبود مصروف می‌دارد. «زیارت جامعه کبیره» یکی از برترین زیارات است، که با فقرات بلندش به اوج وجود ائمه اطهار (ع) و بلندای هستی آنان نظر دارد و زمینه معرفت برتر و عرفان کامل‌تر آن‌ها را فراهم می‌کند.

معارف فراوان، عمیق و گسترده این زیارت به تشریح و تبیین نیاز دارد تا هم مقام حقیقی آن ذوات مقدس مبرهن و هم میزان تأثیر و کارآمدی آنان در همهٴ عوالم وجود و شئون هستی، دانسته شود.

علاقه مندان برای مطالعه این اثر می توانند هشت جلد منتشر شده از این کتاب را از لینک http://www.portal.esra.ir/Pages/Index.aspx?kind=1&lang=fa&id=MjEzOA%3D%3D-Q6U1YtL%2BW9Q%3D&skinid=72 دانلود و مطالعه کنند.