کتاب «جنگ و قطعنامه های سازمان ملل متحد » منتشر شد

کتاب «جنگ و قطعنامه های سازمان ملل متحد » به قلم احمد سوداگر و به همت اتشارات ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید.   به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) این کتاب به قلم احمد سوداگر و با اهتمام حجت الاسلام دکتر محمد مهدی بهداروند، در قالب چهار فصل با عناوین جنگ و صلح […]

book-ghatکتاب «جنگ و قطعنامه های سازمان ملل متحد » به قلم احمد سوداگر و به همت اتشارات ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) این کتاب به قلم احمد سوداگر و با اهتمام حجت الاسلام دکتر محمد مهدی بهداروند، در قالب چهار فصل با عناوین جنگ و صلح در حقوق بین الملل، سازمان ملل متحد و نقش آن در جنگ و صلح، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تحولات آن، قطعنامه های سازمان ملل متحد در جنگ عراق علیه ایران، تهیه و تنظیم شده است.

در قسمتی از مقدمه این کتاب که توسط دکتر بهداروند نگاشته شده، آمده است: با وجود گذشت ۲۴ سال از پایان جنگ تحمیلی، یکی از مواردی که در سالهای گذشته به آن پرداخته شد و توجه نسل جوان را به خود جلب کرد،قطعنامه ۵۹۸ و پذیرش آن از سوی ایران بود. اکنون پذیرش قطعنامه و چرایی و چگونگی آن به بخشی از تاریخ انقلاب تبدیل شده است و با گذشت زمان قضاوت ها نسبت به آن، متنوع و بعضا پرانتقاد می باشد و این وضعیت احتمالا تا سالیان دیگر ادامه خواهد داشت.پرسش مطرح در فضای سیاسی کنونی این است که آیا راه حل های دیگری برای پایان جنگ نیز وجود داشت و در صورت برگزیدن آن، وضعیت به گونه ای دیگر می شد و دیگر پرسشی به میان نمی آمد؟ به نظر می رسد بهترین پاسخ برای این پرسش، بررسی اظهارات کسانی باشد که نقش اصلی را در فرماندهی جنگ و به پایان رساندن آن داشتند. توضیحاتی که در چارچوب تحولات نظامی و سیاسی بیان و به صورت مختصر می تواند ابعاد پرسش از نحوه پایان جنگ و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را روشن سازد.
لذا در راستا برای تحلیل دفاع باید موضوع انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، بدیهی است که تحلیل انقلاب اسلامی مبتنی بر شناخت موسس و بنیانگزار آن حضرت امام خمینی(ره) می باشد. بنابراین ضروری است پذیرش قطعنامه را نیز در چهارچوب اندیشه امام خمینی(ره) مورد ارزیابی قرار دهیم.لذا آنچه در این مجموعه مورد بررسی و دقت قرار می گیرد موضوع چالش برانگیز صلح تحمیلی است که از نگاه دیگر معرفی می شود.
لازم به ذکر است کتاب « جنگ و قطعنامه های سازمان ملل متحد » در ۲۰۰ صفحه در شمارگان ۱۵۰۰ جلد به چاپ رسیده و با قیمت ۴۵۰۰ تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.