کتاب «دانش تحصیل دانش» منتشر شد

کتاب «دانش تحصیل دانش» به قلم حجت‌الاسلام هلالیان از سوی انتشارات ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید.   به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) حجت‌الاسلام شکراللهی معاون پژوهش، از چاپ کتاب «دانش تحصیل دانش» توسط انتشارات ولاء منتظر(عج) خبر داد و افزود: این کتاب به قلم حجت‌الاسلام سعید هلالیان و با نظارت جناب حجت‌الاسلام […]

book-daneshکتاب «دانش تحصیل دانش» به قلم حجت‌الاسلام هلالیان از سوی انتشارات ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید.

 

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) حجت‌الاسلام شکراللهی معاون پژوهش، از چاپ کتاب «دانش تحصیل دانش» توسط انتشارات ولاء منتظر(عج) خبر داد و افزود: این کتاب به قلم حجت‌الاسلام سعید هلالیان و با نظارت جناب حجت‌الاسلام عالم زاده نوری در قالب سه فصل تهیه و تنظیم شده است.
ایشان ضمن بیان این که طلاب و دانشجویان باید با روش شناسی و فراگیری روش‌های تحصیل و کسب دانش نسبت به ساماندهی و استفاده بهینه از عمری که صرف تحصیل دانش می‌شود تلاش نمایند؛ اعلام داشت: در این راستا با چاپ این کتاب امید می‌رود این اثر، راهگشا و راهنمایی توانمند برای فعالان عرصه علم آموزی باشد.

در قسمتی از این کتاب که توسط حجت‌الاسلام هلالیان نگاشته شده آمده است: عوامل مختلفی در پیدایش مسائلی از قبیل، چرایی آموختن دانش، چگونگی رفع موانع از دست رفتن سرمایه‌های هزینه شد در مسیر فراگیری دانش و نیز علت عدم ارائه دقیق علمی از مطلب فرا گرفته شد، دخالت دارند؛ ولی به نظر می‌رسد مهمترین آنها عدم ورود مناسب، یک علم در وهله اول، فرا نگرفتن صحیح آن دانش در رتبه دوم و رها کردن اندوخته‌های دانش و مهارت‌ها حاصل از فراگیری آن علم در مرتبه سوم می‌باشد. لذا در این نوشتار درصدد ریشه‌یابی علت‌های این مشکلات نیستیم، بلکه سعی می‌شود به ارائه روش‌هایی پرداخته شود که آنها را تا حد زیادی کاهش دهد. این راهکارها علاوه بر کاهش این مشکلات، بیانگر شیوه مناسب ورود به یک دانش، تحصیل موفق آن، حفظ اندوخته‌های آن و به کارگیری آنها در زندگی عینی فراگیران یک دانش، نیز می‌باشد.
لازم به ذکر است کتاب «دانش تحصیل دانش» در ۳۰۰ صفحه در شمارگان ۱۵۰۰ جلد به چاپ رسیده و با قیمت ۷۰۰۰ تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.