کسی که در برابر ناسزاگویی‌ها عصبانی شود به درد سیاست نمی‌خورد

 حجت الاسلام علیرضا پناهیان بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه در مسجد دانشگاه صنعتی شریف در مورد ابعاد مختلف مبحث عزت با تاکید بر این‌که باید به مفهوم عزت به عنوان یک مبنای حیاتی نگاه کرد گفت: اگر جوانان در دوران مدرسه به سن بلوغ که میرسند تا حدود آغاز دبیرستان، در تربیت خانوادگی دچار تحقیراتی شده باشند، زیاد […]

slider-panahian حجت الاسلام علیرضا پناهیان بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه در مسجد دانشگاه صنعتی شریف در مورد ابعاد مختلف مبحث عزت با تاکید بر این‌که باید به مفهوم عزت به عنوان یک مبنای حیاتی نگاه کرد گفت: اگر جوانان در دوران مدرسه به سن بلوغ که میرسند تا حدود آغاز دبیرستان، در تربیت خانوادگی دچار تحقیراتی شده باشند، زیاد اعتماد به نفس ندارند و برای خودشان عزت قائل نیستند، در آن زمان باید جبران و بازسازی شوند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: کسی که برای خودش عزت و ارزش قائل نباشد، برای خدا و خلق خدا هم ارزش قائل نیست، فقط در اثر ترسیدن خودش را جمع می‌کند و این خوشایند نیست، ما باید کاری کنیم که انسان‌ها نه تنها از طریق ترس حتی از طریق عزت و منفعت نیز کنترل نشوند.

وی با بیان این‌که انسان‌ها باید یک نیروی باز دارنده داشته باشند که بگویند این برای من بد است اظهار داشت: بهترین و زیباترین حیا، حیای فرد از خودش و عزت گذاشتن به خودش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این واعظ برجسته با اشاره به این‌که پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) گاهی با منافقین طوری برخورد می‌کردند که عزتشان حفظ شود گفت: خیلی‌ها نیز در این انقلاب زیر سایه عزت نگه داشتن امام و رهبری نفس می‌کشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که سیاست این نیست که در آن تقوی و عزت دشمن و منافق حفظ نشود اظهار داشت: زمانی هست که شخصی حریم می‌شکند مانند حریم ولایت که این طرح یک توطئه است و در این زمان باید جلوی آن فرد ایستاد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به حدیثی مبنی بر این‌که «کسی که خودش را سیاست کرده باشد می‌فهمد سیاست یعنی چه» گفت: کسی که فحش بشنود و عصبانی شود به درد سیاست نمی‌خورد.

وی این کارشناس مسایل مذهبی با بیان این‌که تحصیل، مقام، فامیل و … عزت ظاهری می‌آورد و ایمان،اسلام و شهادت طلبی بدون اینکه ابراز شود، عزت می آورد تصریح کرد: از طریق ایمان و اسلام عزت کسب کنید نه از طریق گدایی کردن عزت!

وی در پایان با اشاره به روایتی مبنی بر این‌که مومن را خدا عزیز می‌کند به ایمان و اسلام، تاکید کرد: بگذارید عزت را خدا بدهد و هر جا که لازم بود از عزتتان برای خدا خرج کنید.