گزارش عملکرد معاونت برنامه‌ریزی در ۳ ماهه اول سال

 به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عجل الله فرجه)، در راستای آشنایی مخاطبین و ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های وسسه، معاون برنامه ریزی این موسسه اقدام به انتشار گزارش کوتاهی از فعالیت های سه ماهه اول سال جاری نموده است. در این گزارش آمده است: «۱- برنامه و بودجه سال ۹۲: این […]

barnameh به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر (عجل الله فرجه)، در راستای آشنایی مخاطبین و ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های وسسه، معاون برنامه ریزی این موسسه اقدام به انتشار گزارش کوتاهی از فعالیت های سه ماهه اول سال جاری نموده است. در این گزارش آمده است:

«۱- برنامه و بودجه سال ۹۲:

این برنامه و بودجه که شامل برنامه­های مختلفی اعم از آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اطلاع رسانی و تولید محصول و امور سازمانی بر اساس موظفی سال ۹۲ هر معاونت مطابق سند راهبردی موسسه استخراج و تدوین گردیده است که پس از تصویب در هیأت محترم مدیره موسسه و انجام مصوبات نهایت در تاریخ ۰۷/۰۲/۱۳۹۲ توسط این معاونت و بنابر دستور ریاست محترم هیأت مدیره و مدیر عامل محترم به تمام معاونت­های موسسه ابلاغ گردید.

لازم به ذکر است: پس از ابلاغ کلی بودجه در اوایل اردیبهشت ماه و بنابر نیاز معاونت­ها برنامه­های متعدد دیگری در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب در هیأت محترم مدیره به دفترچه برنامه و بودجه سال ۹۲ موسسه اضافه گردیده است.

۲- گزارش:

الف) سالیانه ۹۱: معاونت برنامه­ریزی و خدمات مدیریت بنابر موظفی خود و مطابق سال­های گذشته پس از پایان یک سال مالی و برنامه­ای نسبت به اخذ و تهیه گزارش عملکرد سالیانه موسسه از حیث برنامه­ای و مالی اقدام می­نمود که در ۳ ماهه اول سال جاری توانست گزارش سالیانه سال ۹۱ موسسه را پس از تأیید مدیر عامل موسسه نهایی نماید.

ب) تحقق سند در سال ۹۱: یکی از موظفی­های همیشگی معاونت برنامه­ریزی و خدمات مدیریت به عنوان مجری سند راهبردی موسسه، رصد، نظارت و ارزیابی سند راهبردی از حیث تحقق و عدم تحقق است که با توجه که پایان سال ۹۱ این معاونت بر اساس شاخص­ها، معیارها و ملاک­های مدون خود اقدام به تدوین گزارشی جامع از تحقق سند راهبردی موسسه در سال ۹۱ بر اساس اهداف استراتژیک نموده است که این گزارش پس از نهایی سازی به دفتر مدیر عامل محترم ارسال گردید.

۳- کارنامه عملکرد موسسه:

از برنامه­های در دستور اجرای این معاونت تدوین کارنامه عملکرد موسسه طی ۱۰ سال اخیر بوده است که بحمدالله این معاونت توانست پس از ۳ مرحله بازبینی این کارنامه را نهایی نموده و جهت تأیید نزد مدیر عامل محترم ارسال نماید.

لازم به ذکر است گزارشی مبسوط از چگونگی این کارنامه در خبری مجزی مجدداً ارسال می­گردد.

۴- طرح­نامه طرح­های آموزشی موسسه:

از فعالیت­های صورت گرفته در این معاونت تدوین طرح نامه مجموعه طرح­های آموزشی موسسه در ۲ بخش اجرا شده و قابل اجرا است که با لحاظ توانمندی و ظرفیت­های معاونت آموزش و موسسه تدوین گردیده است.

۵- شیوه­نامه تبلیغ:

از دیگر فعالیت­های صورت گرفته تدوین شیوه نامه تبلیغ برنامه­های موسسه با استفاده از ابزارها و قالب­های مختلف است که این شیوه نامه همزمان با تدوین طرح­نامه مجموعه طرح­های آموزشی نهایی گشته است.

 ۶- نظام ارزیابی عملکرد:

مطابق طرح­نامه نظام ارزیابی عملکرد می­بایست در پایان هر ۶ ماه این طرح نامه اجرای شود که اولین مرحله آن در بهار ۹۱ اجرای شده و بحمدالله معاونت برنامه­ریزی و خدمات مدیریت برای بار دوم توانست این نظام نامه را در اوایل اردیبهشت سال ۹۲ برای دومین مرتبه اجرای نماید که پس از انجام ارزیابی، نتایج آن به صورت اختصاص که برای هر همکار و درج آن در تابلو اعلانات موسسه اطلاع رسانی گردید.

از دیگر موارد صورت گرفته در این بحث جمع­بندی و آماده سازی نتایج ارزیابی جهت طرح در گروه کارشناسان است که انشاءالله در تابستان جلسات این گروه با حضور اعضاء جهت تعیین نیازهای آموزشی هر یک از همکاران برگزار خواهد گردید.

۷- نرم افزار بودجه:

بر اساس برنامه­ریزی­های صورت گرفته و مطابق هماهنگی­های صورت گرفته با معاونت محترم اداری پشتیبانی موسسه برنامه طراحی نرم افزار بودجه سال ۹۲ موسسه در دستور کار معاونت قرار گرفت و بحمدالله توانست شاکله اصلی این نرم افزار طراحی گردد و یک مرحله اطلاعات اولیه برنامه و بودجه سال جاری نیز وارد گردیده است تا انشاءالله در آینده گزارش­های تحلیلی جامعی از آنها استخراج گردد.

۸- شبکه ارتباطی مرتبطین موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج):

بر اساس این طرح نامه مرتبطین موسسه در ۵ گروه مختلف تقسیم شده­اند که این گروه­ها عبارتند از:

مخاطبین خاص، مخاطبین عام، مسئولین، مرتبطین و همکاران، که هر یک از این گروه­ها با توجه به نوع وابستگی و اثرگذاری به صورت مستقل تعریفی جامع صورت گرفته است. که انشاءالله پس از تأیید نهایی مدیر عامل محترم جهت اجرا به معاونت مربوطه ارسال می­گردد.

از نکات حائز اهمیت در این طرح، تمرکز در ارتباط با این مرتبطین است که توسط روابط عمومی موسسه صورت می­گیرد.

۹- بازنگری سند راهبردی دوم موسسه:

از مهمترین فعالیت­های معاونت برنامه­ریزی رصد و بازنگری راهبردی موسسه است که مقدمات این کار در قالب­های مختلفی احصاء و تدوین گردید که بخشی از این موارد عبارتند از:

– تهیه برنامه­های سند راهبردی بر اساس سطوح ۵ گانه؛ در واقع برنامه­های مذکور در سند راهبردی بر اساس شاخص­ها و معیارهای مدون سطح­بندی گردیده و هر یک از درصد پوشش خاصی برخوردارند.

– تهیه برنامه­های سند بر اساس نوع فعالیت؛ در واقع بر اساس این محور تمام برنامه­های موسسه در ۳ نوع فعالیت آموزشی تربیتی، ارتقاء مدیران و مخاطبان و الزامات و تمهیدات تهیه و تحلیل گردید.

– اولویت­بندی برنامه­های سند؛ بر اساس اهمیت هر یک از برنامه­ها، آنها در ۳ اولویت عادی، مهم و خیلی مهم در هر یک از سطوح ۵ گانه و نوع فعالیت­های ۳ گانه تهیه گردید.»

همچنین سایر فعالیت ها و گزارش های این معاونت بنابر اهمیت و استفاده مخاطبین در آینده ارائه خواهد شد.