یورونیوز هم گفتمان مقاومت را تاب نیاورد

آنچه در آخرین مناظره نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد و نقدی که برخی کاندیداها نسبت به عملکرد هم داشتند باعث شد تا در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب و وابسته به سرویس‌های جاسوسی به طور همزمان به تخریب خط مقاومت در سیاست خارجی ایران بپردازند. در این میان شبکه یورو نیوز نیز […]

euoronewsآنچه در آخرین مناظره نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد و نقدی که برخی کاندیداها نسبت به عملکرد هم داشتند باعث شد تا در روزهای اخیر رسانه‌های ضد انقلاب و وابسته به سرویس‌های جاسوسی به طور همزمان به تخریب خط مقاومت در سیاست خارجی ایران بپردازند. در این میان شبکه یورو نیوز نیز با به تصویر کشیدن بخشی از انتقادهایی که برخی کاندیداها به عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی داشتند کوشید گفتمان مقاومت در سال‌های گذشته را ناکارآمد جلوه دهد و خسارات آن را برای مردم بزرگ‌تر از نتایج مثبت آن بیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یورو نیوز با سانسور پاسخ‌هایی که به این انتقادها شده و بدون ذکر این مساله که اگر ایران گزینه مقاومت را انتخاب نمی‌کرد ناچار به سازش و پذیرش شرایط یک‌طرفه غرب بود کوشید مخالفان این گفتمان را نخبگان سیاسی ایران معرفی کند. این در حالی است که نامزدهای انتخاباتی در طول گفت‌وگوهای خود بارها بر محور مقاومت در برابر زیاده‌خواهی غرب تاکید داشتند. از سوی دیگر رسانه‌هایی چون یورونیوز که این روزها گفتمان مقاومت در سیاست خارجی ایران را به شیوه‌های گوناگون مورد هجمه قرار می‌دهند هیچگاه اشاره‌ای به این نمی‌کنند که نتایج سازش ایران با غرب در دوره سازندگی صدور دو حکم جلب برای رییس جمهور وقت و در دوران اصلاحات تعلیق کامل فعالیت‌های هسته‌ای و حتی مطالعات علمی در این باب و محور شرارت خواندن ایران بود.

آنچه در این میان هویداست این که پس از فتنه و انحراف، یک حرکت دیگر در حال شکل گرفتن است و می‌خواهد در زمانی که انقلاب در موقعیت خیبر قرار دارد و پشت خیمه دشمن رسیده‌ است، جریانی مکمل جریان بیگانه شود و ایجاد تردید کند.

جریان تردید در فایده مقاومت شبهه‌افکنی کرده و دستاوردهای آن را زیر سئوال برده و هزینه‌های متوهمی برای آن قائل می‌شود.