۱۹ دی روز بصیرت مردم و علما در پاسداری از دین است

hamحضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در آستانه قیام ۱۹ دی مردم قم در دیدار طلاب، علما، سپاهیان و اقشار مختلف مردم، با بیان این‌که ۱۹ دی سال ۵۶ جایگاه رفیعی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد، گفت: ۱۹ دی چراغ انقلاب اسلامی را روشن کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

hamedani-1hamحضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در آستانه قیام ۱۹ دی مردم قم در دیدار طلاب، علما، سپاهیان و اقشار مختلف مردم، با بیان این‌که ۱۹ دی سال ۵۶ جایگاه رفیعی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد، گفت: ۱۹ دی چراغ انقلاب اسلامی را روشن کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ۱۹ دی را روز بصیرت و حضور مردم و علما برای پاسداری از دین دانست و ابراز کرد: همانگونه که بعثت پیامبر(ص)، غدیر و عاشورا جزء ایام‌الله هستند، ۱۹ دی نیز در تاریخ انقلاب اسلامی جزء ایام‌الله محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى»،‌ اظهار کرد: امام خمینی(ره) مصداق این آیه هستند و حرکات و اقدامات ایشان بر محور این آیه استوار بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تفکر امام خمینی(ره) مبنی بر عدم تسلط کفار بر مسلمانان را مورد توجه قرار داد و افزود: این تفکر امام راحل نیز برگرفته از آیات قرآن است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به توهین روزنامه اطلاعات در ۱۷ دی سال ۵۶، خاطرنشان کرد:‌ در این روزنامه مقاله‌ای با عنوان استعمار سرخ و سیاه منتشر شد که در آن توهین‌هایی به امام خمینی(ره) صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: مردم و روحانیت این اهانت‌ها را تحمل نکرده و با حضور در بیوت علما و مراجع تقلید قیام ۱۹ دی را برای دفاع از مرجعیت دینی شکل دادند و این قیام سرآمدی بود بر قیام‌های نقاط مختلف کشور که سرانجام به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که بنده در آن شرایط احساس وظیفه کردم و در جمع مردم و طلاب توهین‌ به امام را محکوم و بر ضرورت قیام علیه رژیم شاهنشاهی تأکید کردم،‌ افزود: بعد از این جریان رژیم شاهنشاهی بنده را به خلخال تبعید کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی سبب بیداری ملت‌های دیگر شد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی بیدارگر همه ملت‌های مظلوم و ستمدیده بود و آنها را به خود باوری رساند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که امام خمینی(ره) در برابر استکبار جهانی مباهله کرد، اظهار داشت: امام راحل با استفاده از نزدیکان و افراد خودی در برابر استکبار جهانی ایستاد و به پیروزی رسید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به تبعید امام خمینی(ره) به پاریس، خاطرنشان کرد: امام در نوفلوشاتو نامه‌ای به بنده دادند که هنوز جایی منتشر نشده و در آن تأکید کردند که برای اداره امور انقلاب افرادی مطمئن و متدین را انتخاب کنید.

وی فکر و آرمان امام خمینی(ره) را برای همیشه زنده دانست و گفت: همه دشمنان تلاش کردند تا قیام امام را از بین ببرند اما ایشان با توکل و شجاعت در برابر مستکبران ایستاد و انقلاب را به پیروزی رساند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را زمینه ساز انقلاب جهان حضرت مهدی(عج) می‌دانستند و اعتقاد داشتند که قیام جهانی با انقلاب اسلامی ایران محقق خواهد شد.