۲۲ بهمن جهانیان را مبهوت می کنیم

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: پارساترین انسان‌ها کسی است که جز حق نگوید، خواه این حق گفتن به ضرر یا به نفع او باشد، این امر را باید در رفتارهای فردی و اجتماعی خود معیار قرار دهیم. […]

slider-booshehriآیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: پارساترین انسان‌ها کسی است که جز حق نگوید، خواه این حق گفتن به ضرر یا به نفع او باشد، این امر را باید در رفتارهای فردی و اجتماعی خود معیار قرار دهیم.
وی با بیان این‌که عامل اصلی و الهام‌بخش انقلاب اسلامی بعثت نبی اسلام(ص) و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) بود، افزود: اگر ما از آموزه‌های این بزرگواران بهره نمی‌گرفتیم، اسلام و دستورات آن را نمی‌شناختیم، امام(ره) فضای جامعه را دید و ارزیابی کرد و به مقابله با رژیم طاغوت برخاست.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: این انقلاب باید همچنان در خط بعثت و آموزه‌های مکتب اسلام بماند، بخش قابل توجهی از آموزه‌های اسلام معرفی الگوها است که افرادی مانند حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و پیامبر اسلام(ص) را به عنوان الگو معرفی می‌کند.
وی ادامه داد: آن موضوعی که می‌تواند راه را برای مردم هموار سازد معرفی الگوها است، حضرت ابراهیم(ع) و رسول گرامی اسلام(ص) دو الگوی ویژه هستند که خداوند در قرآن بر اینان تأکید کرده است.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: خداوند در قرآن پیامبر(ص) را دارای خلق عظیم معرفی می‌کند، پیامبر(ص) شرح صدر و تحمل‌پذیری بالایی داشت.
وی با بیان این‌که خداوند به پیامبر(ص) شرح صدر عطا کرد، ابراز داشت: پیامبر(ص) بردبارانه برخورد می‌کرد، حرکتی از خود نشان نمی‌داد که مورد سوء استفاد دشمن قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امام جمعه قم بیان داشت: امروز اگر انقلاب بخواهد در خط بعثت حرکت کند، باید مردم و مسؤولان از شرح صدر برخودار باشند، باید انصاف را رعایت کنند، معنای انصاف این است که هر چه را برای خود می‌پسندی برای دیگر نیز بپسند و اگر از چیزی کراهت داری آن را برای دیگران نخواه، داشتن انصاف از ویژگی‌هایی است که با آن می‌توان راه پیامبر(ص) را ادامه داد.
سرنگون کردن رژیم شاهنشاهی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی
وی ادامه داد:‌ پیامبر(ص) می‌فرماید که هر کس ۴ ویژگی خوش‌اخلاقی، بردباری، نیکی به نزدیکان و انصاف در حال شادی و غضب را داشته باشد، به پیامبر(ص) نزدیک‌تر است، انتخابات نزدیک است و باید مسؤولان و کاندیداها این انصاف را از پیامبر(ص) بیاموزند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌ دوم نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: این انقلاب توانست رژیمی ضد اسلامی و ضد مردمی را سرنگون کند و این دستاورد کمی نبود، اگر بساط شاهنشاهی باقی می‌ماند، دیگر نمی‌توانستیم دین را اجرا کنیم.
وی گفت: پیش از انقلاب کشور وابسته به بیگانگان بود، استقلال کشور در سایه انقلاب تأمین شد، ملت ایران سالیان متمادی تحقیر شده بود انقلاب برای ما عظمت و عزت آورد.
مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: مردم روح خودباروی را از دست داده بودند و گمان نمی‌کردند روزی در پیشرفت‌های علمی بدرخشند، اما انقلاب این موضوع را تأمین کرد، امروز روح خودباوری در میان جوانان رشد کرده و جوانان در مراکز علمی ایده‌پردازی می‌کنند و پژوهش و تحقیقات دارند و دنیا از این پیشرفت‌ها مبهوت است.
وی با اشاره به این‌که بعد از پیروزی انقلاب دشمنان ما را رها نکردند، گفت: اگر همچنان تهدیدات و تحریم‌های آمریکا وجود دارد به خاطر این است که امروز ایران اسلامی رقیب بی‌چون و چرای آمریکا در عرصه جهانی است.
لازمه مذاکره عقب‌نشینی از آرمان‌ها است
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: مردم دست دشمنان را خوانده‌اند، گرانی پیش آمده و نرخ‌ها بالا رفته است، مردم از این موضوع شکوه می‌کنند و از مسؤولان انتظار بیشتری دارند اما در نگاه آنان خواست دشمن را خسته شدن از این انقلاب می‌دانند، مردم می‌دانند دشمن می‌خواهد مردم از این انقلاب خسته شوند.
وی افزود: دشمن بداند که ملت ایران با همه سختی‌ها کاری نمی‌کند که مایه شادی و خوشحالی دشمنان را فراهم کند، آنان به این آرزو دست نخواهند یافت.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آمریکا این روزها موضوع مذاکره را مطرح می‌کنند، رهبر انقلاب دیروز در دیدار با نیروی هوایی سخنان محکم و مستدلی را مطرح کردند، شاید کسانی در داخل بگویند که مذاکره برقرار کنید تا مشکلات حل شود، اما باید دانست در شرایط تحریم و فشار نمی‌توان مذاکره کرد.
وی گفت: لازمه مذاکره عقب‌نشینی ما از آرمان‌ها است، در شرایط برابر ما مذاکره می‌کنیم، آمریکا در عمل حسن نیت نشان دهد و تحریم‌ها را بردارد آن زمان خواستار مذاکره می‌شویم.
آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: دشمنان با تهدیدات و دو برابر کردن تحریم‌ها به دنبال تسلیم کردن ملت ایران هستند که ملت ایران و رهبر آنان با فشار تسلیم دشمن نخواهند شد.
وی با اشاره به حادثه روز یکشنبه در مجلس اظهار داشت: این حادثه بسیار تلخی بود، من تا کنون ندیدم و نشنیدم که کسی این حادثه را شنیده و ناراحت نشده باشد.
ستون خیمه انقلاب رهبری و ولایت فقیه است
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مسؤولان و دوستان انقلاب اگر شما نشانه نظام اسلامی هستید چرا در داخل این‌گونه‌اید، چرا از وحدت جهانی سخن می‌گویید اما در داخل تفرقه دارید، ما خود سزاوارتر به وحدت هستیم، ما فرزندان یک خانواده‌ایم و مردم به رفتار مسؤولان نگاه می‌کنند.
وی ابراز داشت: مردم ما از گرانی و تورم رنج می‌کشند، از نرخ‌های تغییرکننده رنج می‌کشند اما این اختلافات رنج جانکاه مردم است، مردم می‌گویند نکند مسؤولان مردم را فراموش کرده‌اید و به مسائل و اختلافات خود پرداخته‌‌اید و به مشکلات مردم کاری ندارید.
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: باید رفتاری از خود نشان دهیم که در دنیا و در کشور عزتمند باشیم، امام(ره) آغازگر این حرکت بود و مسؤولان به آبروی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در این جایگاه قرار گرفتند، آنان نباید دل مردم را به درد آورند، باید به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب توجه کنند.
وی گفت: مردم از این دست اتفاقات ناراحت نشوند، ما تا سایه رهبر معظم انقلاب را داریم هیچ جای نگرانی نیست، ستون خیمه انقلاب رهبری و ولایت فقیه است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: جهانیان بداند که صحنه‌ها و اختلافات بسیاری پیش آمده است اما مردم با یک اشاره و فرمان رهبری به حضور در صحنه می‌شتابند، مردم در ۲۲ بهمن امسال با آمادگی کامل حضور می‌یابند و به دنیا اعلام می‌کنند که رهبری پشتوانه انقلاب است و ما در خدمت و در کنار رهبری هستیم.