کنگره بین المللی آیت الله مرعشی نجفی به کار خود پایان داد

کنگره بین المللی حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره) با تقدیر از پژوهشگران برتر و اهدا لوح و تندیس به برگزیدگان جشنواره شهاب، پایان یافت. به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)، کنگره بین المللی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی که از صبح روز پنج شنبه با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و […]

k-maaraashiکنگره بین المللی حضرت آیت الله مرعشی نجفی(ره) با تقدیر از پژوهشگران برتر و اهدا لوح و تندیس به برگزیدگان جشنواره شهاب، پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج)، کنگره بین المللی حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی که از صبح روز پنج شنبه با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی محمود احمدی نژاد رییس جمهور به منظور بزرگداشت شخصیت این عالم ربانی، با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی، در مرکز جهانی علوم اهل بیت(ع) قم آغاز به کار کرده بود، عصر همین روز با سخنرانی آیت الله استادی و تقدیر از برگزیدگان مقالات برتر و اهداء جایزه جشنواره شهاب به کار خود پایان داد.
در این کنگره که به همت استانداری قم، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه حضرت آیت‌الله مرعشی‌نجفی و مدیریت اجرایی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) برگزار شده بود، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، متن پیام مقام معظم رهبری به این کنگره را قرائت کرد و سپس وزیر ارشاد به بیان دیدگاه های خود در خصوص شخصیت مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی پرداخت.
دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به شخصیت این عالم مجاهد از وی به عنوان نمونه انسان کامل و تعالی یافته یاد کرد و از حمایت ویژه دولت جهت توسعه کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی خبر داد.
رییس جمهور همچنین در کنگره بین‌المللی حضرت آیت‌الله‌ مرعشی‌نجفی از هفت اثر این عالم ربانی رونمایی کرد و گفت: ما با افتخار در خدمت علما و اندیشمندان حوزه هستیم.
سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد نیز در این کنگره، مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی را از پیشگامان تقریب مذاهب خواند و تاکید کرد: ایشان در اوج بمباران قم نیز این شهر را ترک نکرد و هنوز هم حرم کریمه اهل بیت، صدای نماز وی را در گوش و سجاده او را در آغوش دارد.
حجت الاسلام سید محمود مرعشی نجفی تولیت کتابخانه نیز در این مراسم از تاسیس و راه اندازی پژوهشکده کتاب شناسی و ماخذشناسی در آینده در شهر مقدس قم خبر داد و خواستار حمایت ویژه دولت از اجرای این طرح مهم شد.
در نوبت عصر این همایش نیز افزون بر ایراد سخن از سوی چند نفر از میهمانان خارجی کنگره، آیت الله استادی سخنرانی کرد و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی را یک میراث گرانسنگ و یادگار ماندگار آن عالم و مجاهد نستوه دانست.
گفتنی است، در پایان این کنگره از برگزیدگان جشنواره شهاب و محققان برتر با اهداء تندیس، لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.